małe dzieci mały problem, duże dzieci duzy problem
Tak, im większe, tym bardziej potrzebne są kreatywne rozwiązania. Problem jest oczywisty, dzieciaki chcą z tobą jeździć, ale mają wytrzymałość na milion mil, ale w tej chwili nie mają na to nastroju. Więc musisz mieć przyczepkę rowerową, proste. Ale dzieci chcą mieć prawdziwy rower i jeździć na rowerze z tobą na wycieczce. ZA KAŻDYM RAZEM !
Inne rozwiązania: holowanie roweru, np. follow me, lub inne. Tak, jasne, chciałbym zobaczyć, jak powiedzieć 3-letniemu dziecku, żeby NIE SPAŁO, kiedy ono akurat ma ochotę. Holowanie śpiącego dziecka ze wydaje się przerażające.
Tak więc przyczepka rowerowa była jedynym wygodnym rozwiązaniem dla mnie i dzieci. Wybraliśmy przyczepkę thule chariot 2, a dzieciaki jeżdżą na rowerach Woom 2 i 3. Przydaje się też do przewożenia zakupów czy dodatkowego bagażu.
Jak zamontować rower, jak nie ma dwóch rowerów na przyczepce?
Próbowałem wielu konfiguracji, warstw, lin, taśm, klipsów, haczyków wydrukowanych w 3D… wszystko na nic. Ale ostatnio spróbowałem, z wielkim sukcesem, świetnego mocowania do rowerów. Główną zasadą jest umieszczenie sztycy podsiodłowej dla dzieci na metalowym (aluminiowym) drążku przyczepki, a drążek kierowniczy musi ściśle przylegać i być przywiązany do drążka kierownicy przyczepki. Po kilku metrach okazało się, że potrzebna jest dodatkowa linka od rączki przyczepy do ramy przyczepy, aby zapobiec kołysaniu podczas hamowania. Wygląda to tak:
Ta konfiguracja sprawdziła się świetnie! Ma wiele zalet:
bardzo równomierny rozkład ciężaru roweru dziecięcego. Rowerek dziecięcy jest idealnie wyważony, cały ciężar trafia bezpośrednio na metalową ramę przyczepki, a następnie bezpośrednio na oś przyczepki. Idealnie równomiernie.
brak dodatkowego obciążenia na haku przyczepy.
prosty w montażu / wiązanie.
kierownica przyczepy trochę się uszkadza, ale wymiana gąbki na oryginalną Thule jest bardzo tania.
Ten zestaw działa z osłoną przeciwdeszczową.
przyczepa jest nieco dłuższa - o 16 cali.
Rower dziecięcy jest zabezpieczony, a cały zestaw jest bardzo sztywny.
Dodatkowa linka (zaznaczona na jednym ze zdjęć jako czerwono-żółta) sprawia, że całość jest bardzo stabilna.
Jazda i manewrowanie niewiele się zmieniły (dodatkowa waga jest zauważalna podczas jazdy pod górę).
w pełni dostępny bagażnik przyczepy.