#ulock #ulockframemount #ulockmount #mocowanieulocka #mountulock #ulockmount

Ulock - bardzo wygodne i mocne zabezpieczenie roweru. Lepszą są tylko grube i ciężkie (4-6kg) łańcuchy. Ulock'i to bardzo wygodne w użyciu urządzenia... tylko ten transport. Od 10 lat próbuję wymyślić, zrobić i przetestować idealne mocowanie Ulocka do roweru. Kupiłem i ...wyrzuciłem do kosza większość dostępnych na rynku (Kryptonite, ABUS, aliexpress itp). Wszystkie mają te same wady: NISZCZĄ RAMĘ, nie trzymają Ulocka i strasznie ciężko się obsługują.
Szczególnie przetestowałem rozwiązania Kryptonite. Odradzam wszystkie, klekoczą, wycierają lakier a elementy z carbony po prostu miażdżą. Rzecz jasna chodzi o te ciężkie ulocki (2-3kg). Po wielu latach postanowiłem zrobić prototyp. Inspiracją były zawieszki do znanych i kiedyś lubianych latarek zaczepno-obronny Maglite.
Pomysł był prosty pętla z druty lub blachy przyczepiona do paska. Na blachę nie było czasu wziąłem kawałek liny kewlarowej (dyneema średnica 4 mm)i przywiązałem do bagażnika. Miał to być prototyp, kosztował ok 2 złote (0,50 USD) i tak jeżdżę już z nim 2 miesiące. Lina z kevlaru to twarde bydle, nie uciąga się i nie przeciera. Krzywizna bagażnika oraz geometria Ulocka powoduje, że Ulock jest przyciśnięty do bagażnika. Nic nie telepie, nic nie klekocze na wertepach. Na mega dużych krawężnikach podskoczy ale zaraz wraca na miejsce.


Podobne rozwiązanie można kupić, są wykonane z pasków / pas ów skórzanych albo tekstylnych. Na przykład to z obrazka (U- Lock Holster czy BLB Lock Holder). Są to rozwiązania bardzo ładne ale... niestety mają trzy wady:
trzeba znać dokładnie szerokość swojego U-locka i
2. Pod wpływem czasu/deszczy/mrozu co powoduje, że z czasem przestaje działać. Nie chodzi tylko o stukanie czy chwianie się ulocka podczas jazdy.
Założone mocowanie blokuje możliwość montaży sakw, lampek, bagażu.

Wyciągnięty pasek zaczyna się źle układać i ciężko taki ulock włożyć i wyjąć - klinuje się. W mojej ocenie pasek trudno tez przymocować do roweru, trzeba kombinować z podkładkami, rzepami. Dla mnie to był problem nie do przeskoczenia choć... przyznam, że pasy już kupiłem i prawie usiadłem do maszyny do szycia. Największym problemem dla mnie było jednak zajęcie miejsca, które czasami wykorzystuję do mocowania sakw czy bagażu.
Przy czym rozwiązanie z paskiem jest jednym najlepszych jakie można kupić..
Rozwiązaniem okazał się kawałek sznurka... zwykły kawałek sznurka, nierówno przycięty, przywiązany "tylko na chwilę". Miało to być rozwiązanie prototypowe przed wygięciem kawałka drutu, bo pierwotnie chciałem zrobić wieszak z drutu. Kawałek sznurka (linki dyneema średnica 4 mm) przywiązany mniej więcej na wymiar ulocka sprawdził się rewelacyjnie. Jest lekki, elastyczny i w niczym nie przeszkadza. Ulock trzyma się stabilnie i pewnie. Linka musi być zawiązana ciasno i pewnie bo jednak działają na nią duże i dynamiczne obciążenia. Jak przywiązać linkę? Angielscy żeglarze maja powiedzenie "tie a knot or tie a lot" czyli zawiąż węzeł albo zawiąż dużo (wiele razy). To się sprawdza i tu, jeśli umiesz to zrób jak umiesz jeśli nie umiesz wiązać to zaplącz dużo, im bardziej nie umiesz tym więcej zaplącz.